Tweede spoor traject Den Haag

Tweede spoor traject Den Haag

Langdurig ziekteverzuim is een ongewenste situatie voor zowel werknemer als werkgever. De werkgever mist de bijdrage van de werknemer op de werkvloer, terwijl deze langs de kant staat. Wanneer een terugkeer in de eigen functie niet meer mogelijk is, is een werkgever verplicht om in het tweede ziektejaar een tweede spoor traject op te starten. Hierin krijgt een medewerker hulp bij het vinden van passend werk bij een ander bedrijf. Onder de vlag van ons merk ViaMensa, begeleidt Panthion dit tweede spoor traject met ervaren coaches. Zo houd je als werkgever grip op jouw zorgdossiers.

Tweede spoor traject biedt kansen

Met een tweede spoor traject bied je de uitgevallen werknemer optimale kansen op reïntegratie. Deze mag dan door fysieke of psychische schade geheel of gedeeltelijk arbeidsongeschikt zijn geraakt, tijdens een tweede spoor traject kijken we wat er wél mogelijk is. Door de interesses en kwaliteiten van de werknemer in kaart te brengen, ontstaan er nieuwe mogelijkheden. Vervolgens trainen we de medewerker in het maken van een nette sollicitatiebrief en een CV, maar ook in het voeren van een sollicitatiegesprek. Dankzij onze gesprekslocatie in Den Haag, kennen we de lokale arbeidsmarkt goed en weten we waar er kansen liggen. We beschikken dan ook over een sterk netwerk en de juiste contacten om de medewerker via een tweede spoor traject aan een passende baan in Den Haag te helpen.

Maatwerk bij het vinden van passend werk

Omdat elke mens anders is en de mogelijkheden en wensen per persoon verschillen, vraagt een tweede spoor traject altijd om maatwerk door een specialist. ViaMensa beschikt over ervaren specialisten die ook begrijpen dat bij het afscheid van de oude werkgever een stukje rouwverwerking komt kijken. Samen met de werknemer gaan ze in een doelgericht tweede spoor traject op zoek naar een passende en duurzame oplossing. Ons doel is het vinden van passend werk in Den Haag voor de medewerker en een afgesloten reïntegratiedossier voor de werkgever.

Het succes van een tweede spoor traject

Met een tweede spoor traject weet ViaMensa in 73% van de zorgdossiers verdere schade voor de werkgever af te wenden, door instroom in de WGA te voorkomen. In 39% van de gevallen is dit als gevolg van het vinden van een nieuwe baan. Doordat we de UWV richtlijnen goed in het oog houden, weten we in 98% van de zorgdossiers een loonsanctie op de activiteiten van het tweede spoor traject te voorkomen. Dankzij een tweede spoor traject, kan een medewerker snel weer deelnemen aan het arbeidsproces en dalen de kosten voor de werkgever.

Meer informatie over tweede spoorbegeleiding?

Hulp nodig bij het begeleiden van een tweede spoor traject in Den Haag? Neem dan vrijblijvend contact op voor meer informatie of een vrijblijvend gesprek.

Toegevoegde waarde

Door onze ondersteuning bespaart u tijd en dus geld. Uren die u anders nodig zou hebben om u de constant veranderende wet- en regelgeving eigen te maken. Daarnaast zijn de risico’s als het gaat om bijvoorbeeld arbeidsovereenkomsten niet altijd eenvoudig te overzien en kunnen zo onbedoeld een dure aangelegenheid worden. Wij nemen graag deze taken uit handen en zorgen er zo voor dat u meer tijd overhoudt om te doen wat u eigenlijk moet doen: ondernemen. Daarnaast werken wij samen met een arbeidsjurist voor de additionele ondersteuning.

Waarom Panthion?

Jackling Engineering
Jackling Engineering
"Wij hebben Panthion gevraagd om een functie in te vullen als tijdelijke onderbouwing van ons team. Panthion heeft ons binnen drie werkdagen enthousiaste interim professionals voorgesteld. Uiteindelijk kon de door ons gekozen professional binnen twee weken starten. Top ondersteuning!"
John van Lent
"Wij hadden als organisatie behoefte aan invulling van een interim HR functie. Panthion heeft ons binnen vier werkdagen een aantal topkandidaten aangedragen. Uiteindelijk kon onze nr1 binnen een week beginnen. Tijd, aandacht en kwaliteit. Ik kan Panthion zeker aanraden als partner voor HR interim search. "

Duurzame relatie

Panthion streeft naar een duurzame relatie met haar opdrachtgevers. Hierdoor leren wij uw bedrijf goed kennen, groeien we als het ware mee met uw onderneming en zijn wij een constante factor in uw bedrijfsvoering. Hoe beter wij u en uw bedrijf kennen, des te beter wij u kunnen adviseren en ondersteunen. Wij helpen u graag bij uw personeelsbeleid, zodat problemen voorkomen in plaats van opgelost kunnen worden.

Logo JackLing

Reviews

“Al jaren werk ik met veel plezier samen met Panthion/ViaMensa. Outplacement en 2e spoor trajecten voor de Veiligheidsregio Rotterdam worden kwalitatief en met goed resultaat uitgevoerd. Daarnaast kan ik altijd sparren met Rik in het zoeken naar maatwerkoplossingen voor onze medewerkers wat ik waardevol vind. Eerlijk, betrouwbaar en professioneel, de manier van werken die ik mag verwachten en ook krijg!”
Logo
Veiligheidsregion Rotterdam Rijnmond
Gino Valente
“Omdat ik tijdens het traject een nieuwe functie kreeg aangeboden bij mijn werkgever is het outplacementtraject omgezet in een coachingstraject. Hierdoor kan ik geen suggesties geven waar jullie wat aan hebben. Ik heb een bijzonder goede tijd gehad tijdens onze sessies, waarvoor mijn hartelijke dank. Rapportcijfer : 9”
Sander van Wijk
“Ik ben overgestapt van een gemeente via een mobiliteitsdienstverband voor de duur van een jaar. Binnen zeven maanden heeft Panthion mij geplaatst bij een nieuwe werkgever. Dit had mij eigenlijk jaren eerder moeten gebeuren...”
Johan Kamerling
“Wij hebben Panthion gevraagd om een functie in te vullen als tijdelijke onderbouwing van ons team. Panthion heeft ons binnen drie werkdagen enthousiaste interim professionals voorgesteld. Uiteindelijk kon de door ons gekozen professional binnen twee weken starten. Top ondersteuning!”
John van Lent
“Na ruim 16 jaar bij mijn vorige werkgever was het voor mij einde oefening en moest ik op zoek naar een nieuwe baan. Via internet ben ik bij Panthion terecht gekomen en bij het intakegesprek met mijn loopbaanadviseur was er gelijk een klik en een goed gevoel. De verdere begeleiding van mijn outplacement traject was fantastisch, ik kan niet anders zeggen. Duidelijke communicatie en afspraken, goed en vakkundig advies en begeleiding, aanstekelijk enthousiasme. De uitstekende begeleiding bij het schrijven van mijn brieven en de goede voorbereiding op sollicitatiegesprekken hebben mij enorm geholpen. De LinkedIn workshop was ook zeer leerzaam en waardevol. En na 5 maanden outplacement via Panthion heb ik een fantastische baan gevonden waar ik het ontzettend naar mijn zin heb. Al met al een enorme positieve ervaring!”
Claudia Winkelman
“Na een reorganisatie moest ons HR team opnieuw worden vormgegeven. Panthion heeft niet alleen ons "oude" team voor een groot deel succesvol herplaatst, maar ook drie nieuwe kandidaten gevonden die ons HR team van de toekomst vorm gaan geven. Tot grote tevredenheid van directie en medewerkers.”
Jack de Koning

Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen?

Maak vandaag nog een afspraak voor een vrijblijvende kennismaking!

Panthion

Reageert binnen een uur

Panthion
Hoi,
Waar kan ik je mee helpen?