Verzuimbegeleiding in Rotterdam, Den Haag en Zuid-Holland

Panthion verzuimbegeleiding in Zuid-Holland

Ziekteverzuim is voor niemand goed, niet voor de werkgever die de kosten draagt en niet voor de werknemer die langs de kant staat. Verzuim kan daarom het beste zo snel mogelijk worden opgelost of, nog liever, worden voorkomen. Met goede verzuimbegeleiding zorg je ervoor dat een zieke werknemer op verantwoorde wijze zo snel mogelijk weer aan de slag kan. Via ons re-integratielabel ViaMensa verzuimbegeleiding, biedt Panthion ondernemers en HRM-managers in Zuid-Holland, Rotterdam en Den Haag toegang tot verzuimbegeleiding op maat.

Daarom hulp bij verzuimbegeleiding

Wanneer je als werkgever of HR-professional geconfronteerd wordt met ziekteverzuim, komt er veel op je af. Je krijgt met verschillende partijen Рwerknemer, bedrijfsarts, casemanager en het UWV Рen wettelijke bepalingen te maken. Dit is vaak een ingewikkeld proces voor de werkgever ̩n de werknemer. ViaMensa verzuimbegeleiding neemt de regie van je over en zorgt dat alles in goede banen wordt geleid. Zo beschik je over de juiste ondersteuning om grip op je verzuimdossiers te houden.

Waarom kiezen voor ViaMensa verzuimbegeleiding?

ViaMensa verzuimbegeleiding is gericht op de behoeften van de organisatie en haar werknemers. Zorgen dat medewerkers weer snel, gezond en gelukkig aan de slag kunnen is onze passie. Met onze verzuimbegeleiding kunnen we elke organisatie de juiste ondersteuning bieden. Onze focus ligt op Rotterdam en Den Haag waar we altijd een professional binnen een half uur van je locatie hebben. Wij beschikken over meerdere disciplines en we bieden arbo, re-integratie en verzuimdiensten onder één dak aan. Dit maakt een integrale aanpak met korte lijnen mogelijk. Hierdoor zijn we in staat om onze verzuimbegeleiding snel en voordelig aan te bieden en al binnen 24 uur met een voorstel te komen.

Ziekteverzuim voorkomen

ViaMensa verzuimbegeleiding is niet alleen gericht op het beter maken van mensen, maar ook op het voorkomen van ziekteverzuim. Daarom bieden we ook informatie en programma’s over vitaliteit en duurzame inzetbaarheid aan om verzuim te voorkomen. Zoals een werkplekonderzoek waarbij we de ergonomie in relatie tot de fysieke en mentale belastbaarheid in kaart brengen. Maar ook stress en burnout coaching valt onder onze verzuimbegeleiding.

Soepel traject bij ziekte

Met onze verzuimbegeleiding proberen we het ziekteverzuim zoveel mogelijk terug te dringen. Omdat we meerdere disciplines beheersen, gebruiken we hiervoor een integrale aanpak om een soepel traject van verzuimbegeleiding te garanderen. Zo kunnen we dankzij onze eigen Arbo-bedrijfsartsen, eenvoudig een second opinion of een spreekuur in eigen beheer organiseren en hier direct op schakelen. Met een casemanager zorgen we er bovendien voor dat de verzuimperiode zo kort mogelijk duurt. Deze bezit alle kennis rondom verzuimbegeleiding en is de spin in het web tussen alle betrokken partijen.

Re-integratie werknemer

Wij zorgen voor een snelle re-integratie door met behulp van een arbeidskundige uit te zoeken wat er wél kan. Met onze verzuimbegeleiding helpen we een werknemer om op verantwoorde wijze zo spoedig mogelijk weer intern of extern aan de slag te kunnen gaan. Zo stelt verzuimbegeleiding werknemers in staat om naar vermogen te kunnen blijven werken. Wanneer het niet mogelijk is om terug te keren in de eigen functie of een alternatieve, is een tweede spoor traject mogelijk. Binnen onze verzuimbegeleiding helpen we iemand dan aan passende arbeid bij een andere werkgever. Dankzij de lokale vestigingen van Panthion in Rotterdam en Den Haag, hebben wij goede contacten in heel Zuid-Holland. Hierdoor zijn wij met onze verzuimbegeleiding in staat om iemand vlot naar duurzaam werk buiten het bedrijf te begeleiden.

Contact opnemen voor verzuimbegeleiding

Meer weten over verzuimbegeleiding? Neem gerust contact op voor meer informatie of een intakegesprek in Rotterdam of Den Haag.

Toegevoegde waarde

Door onze ondersteuning bespaart u tijd en dus geld. Uren die u anders nodig zou hebben om u de constant veranderende wet- en regelgeving eigen te maken. Daarnaast zijn de risico’s als het gaat om bijvoorbeeld arbeidsovereenkomsten niet altijd eenvoudig te overzien en kunnen zo onbedoeld een dure aangelegenheid worden. Wij nemen graag deze taken uit handen en zorgen er zo voor dat u meer tijd overhoudt om te doen wat u eigenlijk moet doen: ondernemen. Daarnaast werken wij samen met een arbeidsjurist voor de additionele ondersteuning.

Waarom Panthion?

Jackling Engineering
Jackling Engineering
Lees verder
"Wij hebben Panthion gevraagd om een functie in te vullen als tijdelijke onderbouwing van ons team. Panthion heeft ons binnen drie werkdagen enthousiaste interim professionals voorgesteld. Uiteindelijk kon de door ons gekozen professional binnen twee weken starten. Top ondersteuning!"
John van Lent
Lees verder
"Wij hadden als organisatie behoefte aan invulling van een interim HR functie. Panthion heeft ons binnen vier werkdagen een aantal topkandidaten aangedragen. Uiteindelijk kon onze nr1 binnen een week beginnen. Tijd, aandacht en kwaliteit. Ik kan Panthion zeker aanraden als partner voor HR interim search. "

Duurzame relatie

Panthion streeft naar een duurzame relatie met haar opdrachtgevers. Hierdoor leren wij uw bedrijf goed kennen, groeien we als het ware mee met uw onderneming en zijn wij een constante factor in uw bedrijfsvoering. Hoe beter wij u en uw bedrijf kennen, des te beter wij u kunnen adviseren en ondersteunen. Wij helpen u graag bij uw personeelsbeleid, zodat problemen voorkomen in plaats van opgelost kunnen worden.

Logo JackLing

Reviews

“De medewerkers die Panthion in coach begeleiding heeft zijn beiden vol lof over de coaches. De gesprekken en opdrachten geven hen veel inzichten en het lukt ook in actie te komen om wat te gaan doen met die inzichten. ”
Logo Vektis
Vektis business intelligence centrum voor de zorg
Karin de Jong - HR Business Partner
“Nadat ik in het najaar na meer dan 30 jaar vanwege een reorganisatie op straat kwam te staan heb ik Panthion bereid gevonden mij te helpen met de zoektocht naar een nieuwe baan. Al bij de eerste bijeenkomst had ik het gevoel dat ik een uitstekende keuze had gemaakt. Positief, realistisch en prikkelend waren de eerste ervaringen waarbij de loopbaanadviseur van Panthion mij op het goede pad zette. Na zo lang niet actief op de arbeidsmarkt te zijn geweest is wat hulp en coaching van groot belang. In 2 wekelijkse stappen heb ik mijn plannen vormgegeven en ben ik voorbereid op mijn volgende stap. Met heldere feedback, aanmoediging en deskundige adviezen heeft Panthion mij ondersteund.”
Mario Zeelenberg
“Ik ben begonnen aan een traject bij Panthion omdat ik bij mijn oude werkgever niet op mijn plek zat. Ik wist niet goed wat ik wilde in een volgende baan, dat maakt zoeken naar werk best lastig. Om deze reden zijn we begonnen met kijken wat ik nou eigenlijk wilde. De loopbaanadviseur van Panthion heeft me daar heel goed mee geholpen. Samen hebben we gekeken naar wat ik kan en wat ik wil. Daarna heeft mijn coach mij geholpen om mijn cv helemaal op orde te krijgen en om sollicitatiebrieven te schrijven. Toen ik een sollicitatiegesprek had, heeft zij mij heel goed geholpen om me daarop voor te bereiden. Het resultaat is dat ik bij mijn eerste sollicitatie een baan kreeg aangeboden die precies is wat ik zoek! Dankzij Panthion heb ik dus in zeer korte tijd de perfecte plek gevonden.”
Tess van Vliet
“Panthion heeft een rol gehad in ons organisatieadvies traject. Rik (van Panthion) is een sterke persoonlijkheid waarbij vertrouwen, enthousiasme en doorzettingsvermogen zijn sterkste karaktereigenschappen zijn. Organisatiewijzigingen waarbij personele aangelegenheden een rol spelen pakt, hij als HRM manager professioneel, integer en daadkrachtig op. Rik denkt in oplossingen.”
Cor van der Meer
“Omdat ik tijdens het traject een nieuwe functie kreeg aangeboden bij mijn werkgever is het outplacementtraject omgezet in een coachingstraject. Hierdoor kan ik geen suggesties geven waar jullie wat aan hebben. Ik heb een bijzonder goede tijd gehad tijdens onze sessies, waarvoor mijn hartelijke dank. Rapportcijfer : 9”
Sander van Wijk
“Over de leiderschapstraining van Panthion: Het was een fijne dag met een prettige groep. De training heeft mij inzichten en concrete handvatten gegeven. Dank voor het organiseren van deze training en de nazorg momenten. Al met al ontzettend leerzaam. Mooi om te ervaren hoe de trainer een omgeving kan creëren waarin je je veilig genoeg voelt om persoonlijke / niet alledaagse zaken met de groep te delen. Het was een inspirerende reis. ”
BMW Services
Ijsbrandt van de Waal

Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen?

Maak vandaag nog een afspraak voor een vrijblijvende kennismaking!

Panthion

Reageert binnen een uur

Panthion
Hoi,
Waar kan ik je mee helpen?